Ondanks vleesschandalen blijft de Belg verslingerd aan zijn biefstuk

Edition numérique des abonnés

Dat leidt het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing vzw (VLAM) af uit een onderzoek dat het liet uitvoeren door GfK Belgium en iVox.

De invloed van vleesschandalen in slachthuizen en in kwekerijen van runderen, kippen en varkens doen de Belg dus niet zo massaal afhaken, als men zou kunnen verwachten. Wel kiest de Belgische consument voor vlees van de beste kwaliteit en wisselt hij zijn portie vlees wat vaker af met gevogelte, vis en vegetarisch. “Doorslaggevend in de keuze voor vlees zijn de smaak, de eetgewoonten en de voedzaamheid...

Dit artikel is voor abonnees

Registreer u gratis om 3 meer artikels per maand te genieten

Ik wil meer artikel lezen
Ik profiteer ervan
Ik ben abonnee en
heb een account
ik meld mij aan
Ik ben abonnee en
ik wil Landbouwleven online lezen
Ik schrijf mij in

Wilt u het vervolg lezen?


Registreer u gratis om te genieten van deze voordelen

  • 3 bijkomende artikels per maand
  • Gespecialiseerde informatie : de editorials, de dossiers, het archief, multimedia...
  • Toegang tot volledige weersvoorspellingen
  • Een nooit eerder gezien leescomfort op pc, tablet en smartphone
  • De newsletters om op de hoogte te blijven van wedstrijden en het laatste nieuws uit de landbouwwereld
Gratis meer artikels lezen
Ik profiteer ervan
Ik ben abonnee en heb een account
Ik meld mij aan
Ik ben abonnee en ik wil Landbouwleven online lezen
Ik schrijf mij in
 

Meest recent

Meest recent