Hard discount en buurtsupermarkt winnen, speciaalzaken verliezen

Edition numérique des abonnés

De gemiddelde Belg koopt zijn verse voeding in de eerste plaats in de klassieke supermarkt en de hypermarkt. Zij verloren vorig jaar bijna 1 procentpunt marktaandeel. Hard discounters Aldi en Lidl groeiden verder (+0,8 procentpunt) en blijven aankoopkanaal nummer twee. De buurtsupermarkt nam de grootste sprong en steeg met 1,4 procentpunt. De grootste verliezer is de speciaalzaak, die zijn marktaandeel verder ziet afnemen (-0,9 procentpunt). Ook de openbare markt deelt in de klappen (-0,3 procentpunt). De rechtstreekse verkoop op de hoeve blijft wel op peil....

Dit artikel is voor abonnees

Registreer u gratis om 3 meer artikels per maand te genieten

Ik wil meer artikel lezen
Ik profiteer ervan
Ik ben abonnee en
heb een account
ik meld mij aan
Ik ben abonnee en
ik wil Landbouwleven online lezen
Ik schrijf mij in

Wilt u het vervolg lezen?


Registreer u gratis om te genieten van deze voordelen

  • 3 bijkomende artikels per maand
  • Gespecialiseerde informatie : de editorials, de dossiers, het archief, multimedia...
  • Toegang tot volledige weersvoorspellingen
  • Een nooit eerder gezien leescomfort op pc, tablet en smartphone
  • De newsletters om op de hoogte te blijven van wedstrijden en het laatste nieuws uit de landbouwwereld
Gratis meer artikels lezen
Ik profiteer ervan
Ik ben abonnee en heb een account
Ik meld mij aan
Ik ben abonnee en ik wil Landbouwleven online lezen
Ik schrijf mij in
 

Meest recent

Meest recent