Helft van Vlamingen houdt geen rekening met herkomst van voeding

Het kan consumenten vaak weinig schelen waar producten vandaan komen.
Het kan consumenten vaak weinig schelen waar producten vandaan komen. - LBL

Lokaal kopen is hip tegenwoordig, maar uit het onderzoek van VLAM blijkt dat het toch nog niet helemaal ingeburgerd is. Zo is de Vlaming amper bewust van de herkomst van de producten die hij eet en drinkt. De helft van de consumenten zegt er geen idee van te hebben, bij jongeren tot 35 jaar gaat het om 65 procent en bij 55-plussers om 35 procent. Zo denkt 48 procent van de Vlamingen dat Pink Lady een Belgische appelsoort is. Verder is het juiste seizoen van vissen, groente- en fruitsoorten niet goed gekend. Wie wel bezig is met de herkomst van voeding, verkiest vaak lokale producten. Deze...

Dit artikel is voor abonnees

Registreer u gratis om 3 meer artikels per maand te genieten

Ik wil meer artikel lezen
Ik profiteer ervan
Ik ben abonnee en
heb een account
ik meld mij aan
Ik ben abonnee en
ik wil Landbouwleven online lezen
Ik schrijf mij in

Wilt u het vervolg lezen?


Registreer u gratis om te genieten van deze voordelen

  • 3 bijkomende artikels per maand
  • Gespecialiseerde informatie : de editorials, de dossiers, het archief, multimedia...
  • Toegang tot volledige weersvoorspellingen
  • Een nooit eerder gezien leescomfort op pc, tablet en smartphone
  • De newsletters om op de hoogte te blijven van wedstrijden en het laatste nieuws uit de landbouwwereld
Gratis meer artikels lezen
Ik profiteer ervan
Ik ben abonnee en heb een account
Ik meld mij aan
Ik ben abonnee en ik wil Landbouwleven online lezen
Ik schrijf mij in
 

Meest recent

Meest recent