Startpagina Partner content

Onderdeel, product of werktuig nodig? Probeer de Kramp-versie eens!

Als landbouwer heb je dagelijks onderdelen, producten en tools nodig. Maar je wil ze natuurlijk niet allemaal in voorraad hebben liggen. Dankzij de dealers van Kramp en Kramp Online Service, zoek en bestel je de artikelen op het moment dat je ze nodig hebt. Doe je dat voor 18.30u en zijn de artikelen in stock, dan kan je er de volgende ochtend al mee aan de slag.

Leestijd : 4 min

Er staat een ruim aantal artikelen in de online shop en het aanbod blijft groeien. Van deze artikelen zijn er een groot aantal van het Kramp private label. Dus waarom zou je die niet eens proberen? Ze zijn van dezelfde kwaliteit als de A-merken en ze zijn dikwijls voordeliger geprijsd. Bovendien zorgt Kramp er via zijn eigen merk voor dat ook onderdelen die niet (meer) via een A-merk beschikbaar zijn of waarvan de levertijden te hoog oplopen, toch voorradig zijn. Voor onze klanten is het belangrijk dat artikelen beschikbaar zijn en in voorraad. Dit is ook één van onze troeven.

Hoe werkt het?

Je bent bijvoorbeeld op zoek naar een verstraler met led. In de zoekfunctie (via de app op jouw gsm of via de website op jouw computer) gebruik je eenvoudig het artikelnummer (LA10027) of je geeft eigen zoekwoorden in. De performante zoekmachine brengt je bij het artikel dat je zoekt en geeft ook de alternatieven aan. Zocht je een merkartikel, dan vind je ook de Kramp-alternatieven in de lijst. De levertermijn is meteen zichtbaar. Bestellingen van grotere aantallen kunnen in delen geleverd worden, zodat je wel meteen aan de slag kan. Je kiest zelf of je de bestelling afhaalt bij een dealer in de buurt of bij jou thuis laat leveren. It’s that easy!

Wim Lauryssen en Adrien Leglise vertellen vanuit hun jarenlange ervaring op welke manier zij de Kramp Online Service gebruiken.

Voor mestverwerking en biogasinstallaties

Wim Lauryssen startte in 2015 zijn servicebedrijf, specifiek voor biogasinstallaties en de mestverwerkingssector. Mestscheiders, mestmixers of instrooimachines, Wim en zijn team kennen ze van binnen en van buiten. Het servicebedrijf doet een beroep op de Kramp-dealer A.R.G Vermeiren, maar gebruikt sinds 2016 ook het Kramp Online Service (KOS) platform om onderdelen en producten te bestellen. De eenvoud en het gebruiksgemak van de website, het feit dat hij geen tijd verliest omdat hij niet naar de dealer moet rijden en het snelle productenoverzicht met al zijn alternatieven, noemt Wim de belangrijkste voordelen van deze manier van werken. “Wij zijn dikwijls ter plaatse op biogasbedrijven, mestverwerkingsinstallaties of bij de landbouwer zelf. Dat betekent dat ik vlot en efficiënt onderdelen van op het terrein moet kunnen bestellen, zonder al te veel zoekwerk. Ik doe dat via de Kramp-app op mijn smartphone.” Wim kiest ervoor om de leveringen bij hem op het bedrijf te laten toekomen en niet bij de dealer. “Als ik voor 18.30u de bestelling doorgeef, worden de onderdelen die in stock zijn, de volgende ochtend al geleverd. Dat vind ik een correcte levertermijn.”

Wim koopt vooral producten van het Kramp-merk aan. “Soms hebben we een artikelnummer van een merkproduct ter beschikking en bekijken we de alternatieven. Maar we maken ook zelf installaties dus dan is er geen artikelnummer aanwezig. Ik gebruik gewoon de zoekfunctie, benoem wat ik zoek en dat werkt goed. De meeste artikelen hebben afbeeldingen en gedetailleerde info over afmetingen. Bestel ik toch eens een verkeerd artikel, dan is de gratis retourzending er ook nog altijd.”

Online bestellen betekent overigens niet dat er verder geen contact meer is. De dealer staat ook altijd telefonisch of via e-mail ter beschikking om vragen te beantwoorden of advies te geven.

Field_crop_2 (2)

Voor loonwerk en vleesvee

Adrien Leglise baat een familiaal vleesveebedrijf uit maar is daarnaast ook loonwerker in gangbare teelten zoals granen en maïs. Kramp kent voor Adrien geen geheimen: hij was zelf magazijnier bij zijn huidige dealer, Danneels. “Wij herstellen zo veel mogelijk zelf en hebben dus regelmatig nieuwe stukken nodig, zoals handgereedschap, elektriciteitsartikelen en hydraulische onderdelen. Ik bestel twee tot drie keer per week.” Op zijn computer werkt Adrien meestal via het artikelnummer. Hij krijgt een overzicht van de gevraagde onderdelen en kiest dan of hij het merkonderdeel bestelt of voor het Kramp-merk gaat. Hij vindt de online shop heel compleet, transparant en eenvoudig in gebruik. Ook de prijs speelt uiteraard een rol. “Een private label onderdeel is dikwijls goedkoper en de kwaliteit is toch prima. Maar de merkartikelen zijn ook gunstig geprijsd bij Kramp dus ik heb altijd de keuze. Vermits de levertermijnen duidelijk bij het artikel vermeld staan, weet ik meteen wanneer ik de artikelen kan gaan afhalen bij de dealer. Levering op het bedrijf hoeft voor mij niet.”

Het feit dat hij alles wat hij nodig heeft op één plaats kan bestellen, vindt Adrien een groot voordeel: “Of het voor het landbouwbedrijf is, voor de loonwerkactiviteiten of voor verbouw- en herstelklussen thuis, ik kan altijd terecht op de webshop van Kramp. Dat spaart me enorm veel tijd.”

Voor al jouw activiteiten

Bram Vanstraelen, commercieel directeur bij Kramp België, besluit: “Als ik de ervaringen van onze klanten hoor, ben ik er nog meer van overtuigd dat de sterkte van het Kramp-aanbod ligt in het directe contact met onze lokale, ervaren dealers, gecombineerd met een snelle en efficiënte online service van een zeer uitgebreid productengamma.”

Wil jij ook vlot, efficiënt en aan een correcte prijs onderdelen bestellen via Kramp Online Service?

Surf naar de Kramp-website voor meer info en een dealer in jouw buurt.

QR CODE SILON BELGE FR (3)

Populaire Kramp artikelen

KKV met slangtule

Elektrische opvoerpomp

Zwaailicht LED 24W 12-24V

Batterij

Camera

Meest gelezen