Startpagina Actueel

VLAM hield tweedaagse inspiratietour in Londen

Voor bedrijven uit de aardappel-, groente- en fruitsector hield VLAM een inspiratietour in Londen. Door de coronapandemie en de Brexit beweegt er heel wat in de Britse retailmarkt.

Leestijd : 1 min

Tijdens deze tweedaagse VLAM-missie kregen de deelnemers voeling met de veranderingen op gebied van e-commerce, verpakkingen, thuislevering, assortimentsmanagement, foodservice, discounters... VLAM voorzag afspraken met Asda, Sainsbury, Tesco, Morrisons, Whole Foods, Markt and Spencer en Waitrose.

De groep bezocht ook een Amazon-verdeelpunt van de supermarkten. Bij bijna alle retailers waren Belgische producten te vinden, zowel groeten, fruit als aardappelproducten. De delegatie ging ook een kijkje nemen bij de Duitse discounters, die alsmaar marktaandeel winnen. Zo was het belang van Aldi als prijszetter heel opmerkelijk.

Lieven Vancoillie

Lees ook in Actueel

Milde melkaanvoer in Europa

Economie Raf Beyers, adviseur bedrijfsontwikkeling en risk management bij United Experts, overliep op 20 maart met ons de financiële wereldsituatie en de internationale zuivelmarkten. De melkpoederprijzen gaan nog steeds in dalende lijn. Op de GDT-veiling werd 27% minder product verkocht dan vorig jaar.
Meer artikelen bekijken