VLAM hield tweedaagse inspiratietour in Londen

VLAM organiseerde voor verschillende bedrijven uit de voedingssector een inspiratietour in Londen.
VLAM organiseerde voor verschillende bedrijven uit de voedingssector een inspiratietour in Londen. - Foto: VLAM

Tijdens deze tweedaagse VLAM-missie kregen de deelnemers voeling met de veranderingen op gebied van e-commerce, verpakkingen, thuislevering, assortimentsmanagement, foodservice, discounters... VLAM voorzag afspraken met Asda, Sainsbury, Tesco, Morrisons, Whole Foods, Markt and Spencer en Waitrose.

De groep bezocht ook een Amazon-verdeelpunt van de supermarkten. Bij bijna alle retailers waren Belgische producten te vinden, zowel groeten, fruit als aardappelproducten. De delegatie ging ook een kijkje nemen bij de Duitse discounters, die alsmaar marktaandeel winnen. Zo was het belang van Aldi als prijszetter heel opmerkelijk.

Lieven Vancoillie

Meest recent

Meest recent