Startpagina Actueel

VLAM hield tweedaagse inspiratietour in Londen

Voor bedrijven uit de aardappel-, groente- en fruitsector hield VLAM een inspiratietour in Londen. Door de coronapandemie en de Brexit beweegt er heel wat in de Britse retailmarkt.

Leestijd : 1 min

Tijdens deze tweedaagse VLAM-missie kregen de deelnemers voeling met de veranderingen op gebied van e-commerce, verpakkingen, thuislevering, assortimentsmanagement, foodservice, discounters... VLAM voorzag afspraken met Asda, Sainsbury, Tesco, Morrisons, Whole Foods, Markt and Spencer en Waitrose.

De groep bezocht ook een Amazon-verdeelpunt van de supermarkten. Bij bijna alle retailers waren Belgische producten te vinden, zowel groeten, fruit als aardappelproducten. De delegatie ging ook een kijkje nemen bij de Duitse discounters, die alsmaar marktaandeel winnen. Zo was het belang van Aldi als prijszetter heel opmerkelijk.

Lieven Vancoillie

Lees ook in Actueel

Edito: Ook voor boer moet je (levenslang) leren

Edito De schooltijd – lang of kort, leuk of saai – is dikwijls een memorabele periode. Als jongere moet je dan ook voor het eerst belangrijke keuzes maken. Kiezen voor een landbouwgerichte opleiding is vandaag de dag geen evidentie meer.
Meer artikelen bekijken