Startpagina Actueel

VLAM hield tweedaagse inspiratietour in Londen

Voor bedrijven uit de aardappel-, groente- en fruitsector hield VLAM een inspiratietour in Londen. Door de coronapandemie en de Brexit beweegt er heel wat in de Britse retailmarkt.

Leestijd : 1 min

Tijdens deze tweedaagse VLAM-missie kregen de deelnemers voeling met de veranderingen op gebied van e-commerce, verpakkingen, thuislevering, assortimentsmanagement, foodservice, discounters... VLAM voorzag afspraken met Asda, Sainsbury, Tesco, Morrisons, Whole Foods, Markt and Spencer en Waitrose.

De groep bezocht ook een Amazon-verdeelpunt van de supermarkten. Bij bijna alle retailers waren Belgische producten te vinden, zowel groeten, fruit als aardappelproducten. De delegatie ging ook een kijkje nemen bij de Duitse discounters, die alsmaar marktaandeel winnen. Zo was het belang van Aldi als prijszetter heel opmerkelijk.

Lieven Vancoillie

Lees ook in Actueel

Prijs van sojabonen is terug stijgend

Economie In Brazilië is intussen 60% van de sojabonen geoogst. Als de lagere productievoorspelling van het Conab er uitkomt en als de Chinezen terug meer importeren, dan lijkt er nog weinig ruimte voor prijsdaling.
Meer artikelen bekijken