Startpagina Melkvee

Albert Heijn berispt om vage duurzaamheidsclaims zuivelproducten

Albert Heijn heeft consumenten misleid met vage duurzaamheidsclaims op zuivelverpakkingen van zijn huismerk en moet ze aanpassen. Dat heeft de Nederlandse Reclame Code Commissie (RCC)bekendgemaakt na een klacht van dierenrechtenorganisatie Wakker Dier.

De organisatie vindt dat de supermarktketen de producten duurzamer heeft laten lijken dan ze in werkelijkheid zijn. De klacht gaat onder meer over verschillende soorten melk en yoghurt. Daarop staan bijvoorbeeld een afbeelding van een koe, silhouetten van dieren en teksten als 'beter voor natuur en boer'.

Zo wekt Albert Heijn volgens Wakker Dier de indruk dat de producten bijdragen aan de bescherming van deze door intensieve landbouw bedreigde dieren. Ook zouden de milieuclaims niet goed worden onderbouwd.

...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Melkvee

NICE lanceert korte video’s over zuivel in elke levensfase

Melkvee De Hoge Gezondheidsraad bevestigt dat 250 tot 500 ml melk of melkproducten – 2 tot 3 porties zuivel – per dag passen in een gezonde voeding. Maar uit de voedselconsumptiepeiling 2022-2023 blijkt dat 88% van de volwassenen die aanbeveling niet haalt. Om de actuele voedingsaanbevelingen meer toegankelijk te maken, ontwikkelde het kenniscentrum voedingsinformatie NICE 3 korte video’s die tonen hoe zuivel past in een gezonde en milieuverantwoorde voeding in diverse levensfasen.
Meer artikelen bekijken