Startpagina Bedrijfsnieuws

Groupe Bel zet in op ‘kaas’ zonder melk

Kaasmaker Groupe Bel wil de komende periode plantaardige varianten van haar merken presenteren. Deze maand komt een plantaardig product onder het merk Boursin op de markt dat verkocht wordt via Amazon en begin 2021 komt er een ook voor het merk La Vache qui Rit zo'n product verkrijgbaar in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Canada.

Leestijd : 1 min

Ook werkt het bedrijf uit de periferie van Parijs aan een Mini Babybel Végétal. Van enkele andere merken, zoals Leerdammer en Jura, zijn nog geen plantaardige versies aangekondigd. Het Babybel-product wordt gemaakt met wortel. De Boursin is gemaakt op basis van het vet uit kokos of raapzaad. Het bedrijf zet de kaasproductie onverminderd verder, maar ziet in vegetarische producten wel een belangrijke consumententrend.

Bovendien wil het bedrijf met meer plantaardige producten een bijdrage leveren aan het verminderen van de uitstoot van schadelijke CO2-broeikasgassen. Uiteindelijk wil het bedrijf de helft van haar omzet bereiken met plantaardig product. Groupe Bel behoort met Lactalis, Danone, Savencia en Sodiaal tot de grootste zuivelbedrijven van Frankrijk. Het bedrijf haalt melk op bij circa 2.600 melkveehouders die samen 2 miljard liter leveren. De omzet bedroeg vorig jaar 3,4 miljard euro.

Lees ook in Bedrijfsnieuws

Meer artikelen bekijken