Trouw Nutrition met nieuw boerenplatform op zoek naar boerentips

Screenshot - Liefdevoorboeren.be

Op de website komen ook kennisartikelen voor de rundvee-, pluimvee- en varkenshouderij. Centraal staan drie initiatieven: een ludieke taartactie die tips vanuit de boerenpraktijk met een taart beloont, boerenlunches waarbij boeren bij elkaar gebracht worden om ideeën uit te wisselen en vanaf september ‘de Boerengift’ waarbij boeren namens hun bedrijf €1.500 mogen weggeven aan een lokaal goed doel naar keuze.

De zoektocht naar tips om het werk efficiënter en leuker te maken verloopt via de sociale media. Iedereen die een tip deelt op sociale media met de hashtag #elketipeentaartwaard, ontvangt een slagroomtaart.

“Boeren hun werk wordt door allerlei groepen kritisch bekeken. Deze actie is een positief iets, waarbij we boeren een hart onder de riem willen steken”, aldus Erik Willems.

Bijkomend wil de fabrikant van premixen haar eigen naamsbekendheid bij de boer vergroten. “Wij doen vooral zaken met mengvoederfirma’s en dealers. Dat loopt prima en gaan we niet veranderen; dit is voor ons echt een manier om op een positieve manier iets aan de sector bij te dragen”, aldus Willems.

De actie wordt zowel in België als Nederland gelanceerd. Meer info op www.liefdevoorboeren.be.

Meest recent

Meest recent