Startpagina Aardappelen

Impact Covid-19 op de aardappelconsumptie: “Het consumptiegedrag normaliseert heel snel”

De coronapandemie heeft de laatste 2 jaar een enorme impact gehad op onze levensstijl en dan gaat het ook over ons aankoopgedrag en ons consumptiepatroon. VLAM onderzocht hoe die trend was voor de aardappel. Kris Michiels kon kort zijn over de conclusie: “Als we moeten veranderen, dan gebeurt dat, maar in het algemeen normaliseert ons gedrag terug. Toch heeft de pandemie voor enkele versnellingen gezorgd.”

Hoe ging het met de aardappel en zijn verwerkte producten, in de laatste 2 jaar vanaf begin 2020? Dat is een vraag die alvast door het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) werd onderzocht. Ook precorona volgde de organisatie de trends op. Zo werd alvast opgemerkt dat er al een aantal jaren een verschuiving zichtbaar was van de retail naar food services. Mensen gaan met andere woorden meer voor de ervaring van buitenshuis eten. “Prijs en gemak zijn belangrijk, maar ook is er meer aandacht voor lokaal voedsel, milieu,...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Aardappelen

Belgapomprijs vlakt terug af na stijging

Aardappelen Vorige week steeg de Belgapom-notering voor de eerste keer sinds februari. Deze week blijft de prijsnotering voor de rassen Fontane en Challenger dezelfde als vorige week, 400 euro/ton (zonder btw).
Meer artikelen bekijken