Startpagina Melkvee

De meerwaarde van de weide

Melk van koeien die grazen is gegeerd. Supermarkten willen weidemelk in hun zuivel. En waarom ook niet? Grasmelk is gezonder, niet waar? Koeien zijn gelukkiger in de wei dan op stal, toch? En je proeft toch wel het verschil? Eenduidige antwoorden zijn er niet. Uiteindelijk weegt maar één argument echt door: mensen willen koeien in de weide zien.

Heeft u het Weidemelklogo al gezien? Dat toont een zwart-witte koe, kauwend op een groen klavertje vier. U vindt het dezer dagen al op de kazen van het huismerk van supermarkten als Lidl en Albert Heijn. Achter het logo zit de Nederlandse stichting Weidegang, die de dalende trend van weidegang probeert te keren om de consument niet te vervreemden van de melkveehouderij....

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Melkvee

Nattigheid drukt op de Europese melkproductie

Economie Raf Beyers, adviseur bedrijfsontwikkeling en risk management bij United Experts, overliep op 24 mei met ons zowel de financiële situatie in de wereld als de internationale zuivelmarkten. De slechte weersomstandigheden fnuiken in Europa de melkproductie en de ruwvoederproductie. Dit kan de melkaanvoer negatief beïnvloeden voor het komende najaar en de winter. De boterprijzen scheren intussen hoge toppen.
Meer artikelen bekijken