Startpagina Granen

Het populairste koekje duurzaam geproduceerd

Nieuw is het niet, opmerkelijk is het wel. Eén van ‘s werelds grootste snackbedrijven, Mondelez International, riep Harmony in het leven. Dit is een programma dat ervoor moet zorgen dat landbouwers duurzame landbouwpraktijken volgen in de tarweteelt. Deze tarwe belandt uiteindelijk in de producten van Mondelez International. Om dit Harmony-programma in goede banen te leiden, werkt het bedrijf samen met Walagri, een merk van Arvesta, maar ook landbouwers, molenaars en coöperatie CZAV. Walagri helpt de landbouwers om de juiste beslissingen te nemen.

Het Harmony-programma werd in 2008 opgestart in Frankrijk. Mondelez International is onder andere bekend van klinkende merken zoals Milka, Prince en LU. Het bedrijf analyseerde de levenscyclus van de koekjes, van teelt tot transport, het verwerken in de fabriek en uiteindelijk de distributie van de producten. Men merkte op dat 70% van de milieu-impact afkomstig is van de teelt van tarwe.

Om de impact op het milieu te verkleinen lanceerde het koekjesbedrijf een duurzaam ontwikkelingsprogramma voor...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Granen

Meer artikelen bekijken