Startpagina Melkvee

Coca-Cola koopt zuivelmerk, ten midden van zuivelcrisis

Coca-Cola heeft het Amerikaanse zuivelmerk Fairlife volledig overgenomen. De stap is opmerkelijk want Coca-Cola werd groot met frisdranken en de Amerikaanse zuivelindustrie gaat door een diepe crisis. Twee grote zuivelproducenten gingen recent failliet. Coca-Cola zet de stap vanwege de veranderende leefstijl van veel mensen, die leidt tot meer consumptie van specifieke zuivelproducten.

Fairlife is een joint-venture van Coca-Cola met de zuivelcoöperatie Select Milk Producers. Het immense voedingsbedrijf – in 2018 30 miljard euro – had al een belang van 42,5% in Fairlife, maar heeft nu het meerderheidsbelang van Select Milk Producers ook verworven. Fairlife is sinds 2014 op de markt, in eerste instantie met eiwitrijke milkshakes. Het assortiment werd later uitgebreid en mag inmiddels breed heten. De producten hebben wel als basis dat ze minder lactose en een hoog eiwitgehalte bevatten.

Het bedrijf groeit...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Melkvee

Meer artikelen bekijken