Startpagina Economie

Onlinesupermarkt Rayon stopt

Moederbedrijf Smartmat heeft beslist om het project Rayon stop te zetten. Deze Belgische onlinesupermarkt bezorgt voor de laatste keer boodschappen bij de klanten op 24 oktober.

Leestijd : 1 min

Deze Belgische online supermarkt met landelijke dekking werd begin 2022 gestart. De onderneming heeft klanten op een makkelijke manier laten genieten van lokaal geproduceerd voedsel. De afgelopen 2 jaar hebben ze hard gewerkt aan de uitbouw, maar ze merken dat de evolutie van de markt voor online boodschappen in België minder snel groeit dan verwacht en kleiner blijft dan in het buitenland.

Foodbag is wel een succes

Smartmat is ook het bedrijf achter de aan huis bezorgde maaltijdboxen van Foodbag, het grote broertje van Rayon. Daarmee bereikt de onderneming wekelijks meer dan 11.000 gezinnen. Bij het samenstellen van deze kookpakketten geeft Smartmat de voorkeur aan lokale, biologische producten zonder overbodige additieven.

Nieuwe experimenten

Smartmat kondigt aan dat het in de toekomst opnieuw wil innoveren met nieuwe experimenten. De Colruyt Group nam begin 2022 een participatie in Smartmat.

Filip Van der Linden

Lees ook in Economie

Michael Gore: “Als het zo doorgaat, glijden we opnieuw af naar een crisis in de vleesveesector”

Vleesvee Het aantal runderslachtingen staat op een historisch laag niveau. We produceren vandaag de dag minder rundvlees dan in 1970 en als je het aan Michael Gore, afgevaardigd bestuurder van de nationale beroepsvereniging voor slachthuizen, uitsnijderijen en groothandels (Febev), vraagt is de bodem nog niet in zicht. “We kunnen deze neerwaartse trend alleen stoppen bij de basis: de boer, alsook de tussenschakels in de vleesproductieketen, moeten een eerlijke prijs ontvangen voor hun product. Dat is de impuls die we nodig hebben om de hele keten draaiende te houden.”
Meer artikelen bekijken