Startpagina Edito

40 dagen evenwichtig & lokaal

Midden deze week liep de campagne ‘Toernée Minérale’ af en startte er alweer een nieuw initiatief ‘dagen zonder vlees’. Tegen een verstandig alcoholgebruik hebben we natuurlijk niets, maar dat het niets moet zijn is er misschien ook net over.

De horeca-uitbaters waren alvast niet blij met dit initiatief, zij zagen een omzetdaling. Net dit kunnen onze veehouders missen als kiespijn. Te meer dat de dierlijke productie niet met een vingerknip is te sturen en de rendabiliteit van de sector onder druk staat....

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Edito

Edito: (H)eerlijk dichtbij, maar... voor de consument soms te veraf

Edito Tijdens de ‘Week van de Korte Keten’ – dit jaar van 18 tot 26 mei – zetten weer heel wat producenten hun aanbod aan (h)eerlijke producten extra in de kijker. Verser kunnen de producten niet op je bord belanden, maar toch raakt die consument niet altijd meer op het boerenerf.
Meer artikelen bekijken