Startpagina Actueel

Experts vinden slechts 2 initiatieven van supermarkten geloofwaardig die kinderen en jongeren gezonder doen eten

Voor het 2de jaar daagden Rikolto, Test Aankoop, Gezinsbond, Fairtrade Belgium en Gezond Leven onze supermarkten uit voor de ‘Ik ben meer dan mijn kassaticket Award’. In deze editie focust de award zich op initiatieven die gezonde en duurzame voeding voor kinderen en jongeren gemakkelijk en aantrekkelijk maken. Slechts 2 initiatieven kregen een nominatie van de expertenjury.

Vier supermarktketens zonden bestaande initiatieven in: Delhaize, Carrefour, Colruyt Group en ALDI. “In de evaluatie beoordeelde de jury de inzendingen op een aantal criteria”, licht Simon November van Test Aankoop toe.

Gezonde voeding aantrekkelijker maken bij doelgroep

“Is er een invloed op de eetgewoonten van kinderen en jongeren?” “Wordt het aanbod van gezonde voeding verbeterd? Verhoogd het initiatief...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Meer artikelen bekijken