Startpagina Actueel

BelOrta lanceert EARTH om producten in omschakeling naar bio meer slagkracht geven

BelOrta introduceert EARTH, een nieuw concept waaronder de coöperatie producten in omschakeling naar bio zal groeperen en vermarkten. Hiermee wil ze de directe klanten maar ook de consument meer en beter informeren en tegelijk ook betere marktkansen creëren voor deze producten in omschakeling.

Wanneer een teler de stap wil zetten naar bioteelt, moet hij zijn gronden gedurende een bepaalde periode ‘omschakelen’. Tijdens deze periode moet de teler vanaf dag één voldoen aan de bio-regelgeving maar mogen zijn producten nog niet als biologisch verkocht worden. De hogere productiekost voor groenten en fruit die op biologische wijze geteeld worden, gecombineerd met een vaak lagere verkoopprijs voor omschakelproduct, zorgt ervoor dat omschakelen naar bio een extra zware stap is voor de teler.

...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Belgisch aardappelareaal stijgt opnieuw

Aardappelen Uit een landelijke enquête door de praktijkcentra blijkt dat zowel in Vlaanderen als in Wallonië het areaal consumptieaardappelen stijgt met 6 % of bijna 6.000 ha tot een totaal van ruim 16.000 ha.
Meer artikelen bekijken