Startpagina

Topjaar voor Aveve-winkels

Leestijd : 1 min

De omzetgroei van Arvesta in 2020 komt voor een groot aandeel uit de retailafdeling. “Door corona behaalden we er 23% meer omzet. Vooral de Aveve-winkels waar het nieuwe winkelconcept al werd uitgerold, scoorden tot driemaal beter tegenover Aveve-winkels met het ‘oude’ concept. De focus ligt er op inspiratie en beleving. Corona versterkte de trends om meer met je handen te doen, zelf te bakken en te tuinieren, een huisdier te houden. Je kunt bij ons terecht van zaadje tot eindproduct. Ook de producten van de korte keten, recht van bij de boer, en de streekproducten zijn er gegeerd. Het volledige gamma fruit en groenten in onze winkels is trouwens Belgisch, maar ook 85% van onze planten. Zelf bakken is ook in opmars, vooral bij jongere mensen. Ons merk Niamh heeft intussen een marktaandeel van 50% van de bloemmixen, ze worden ook in warenhuizen verkocht. Geïnspireerd worden tijdens een bezoekje aan een Aveve-winkel is het beste antiburn-outmiddel, zeg ik steeds.” Volgens Lauwers zet deze trend zich trouwens dit jaar ook nog volop door.

AV

Lees ook in

Meer artikelen bekijken