Startpagina

Omschrijf je product! Het woord ‘kwaliteit’ zegt niet genoeg

Leestijd : 1 min

Sonneville maakt de bemerking dat sommige landbouwers hun product niet voldoende in de verf zetten. “Ze gebruiken het woord ‘kwaliteit’ bij de beschrijving van het product, maar eigenlijk zegt dit niet genoeg”, geeft hij mee. Objectief zijn en omschrijven wat het product inhoudt, zegt veel meer. Zo is het om beter te zeggen ‘mijn kaas wordt gemaakt van koeien uit onze wei’, dan ‘onze melk is kwaliteitsvol’.

Het grootste voordeel van korte keten in de verkoop is dat je authentiek bent, maar dat kan volgens Sonneville nog beter omschreven worden. Hij tipt om aan te geven welke ingrediënten worden gebruikt en hoe het product wordt gemaakt. Eventueel kan je erbij vertellen waarom hiervoor gekozen werd, wat je bedrijf uniek maakt. “Maak er een persoonlijk verhaal van, zo overtuig je de retailklant en de consument”, is een hint. Creativiteit in de verpakking of brochure en affiche wordt bovendien enorm geapprecieerd. “Speel in op taal, of op de actualiteit. De coronacrisis heeft sommige landbouwers in de verkoop geïnspireerd. Of zorg voor een originele ‘look and feel’ van de verpakking. Het blijft echter wel belangrijk om consistent te zijn, en om in het verhaal te blijven zonder eentonig te zijn.”

Lees ook in

Meer artikelen bekijken