Startpagina Actueel

Supermarkten leggen keuze voor dierenwelzijn te veel bij klant

Supermarkten doen nog te weinig om het aandeel diervriendelijkere producten, zoals vlees, zuivel en eieren met Beter Leven Keurmerk, te vergroten. Bijna alle supermarkten, met uitzondering van Ekoplaza, leggen de verantwoordelijkheid voor meer diervriendelijkere producten grotendeels bij hun klanten. Dit blijkt uit de Nederlandse ‘Superlijst Dierenwelzijn’ waarin is onderzocht in hoeverre supermarkten een voedingspatroon stimuleren dat bijdraagt aan een beter dierenwelzijn.

Uit het Nederlandse onderzoeksrapport ‘Superlijst Dierenwelzijn’ van onderzoeksstichting Questionmark in samenwerking met World Animal Protection, blijkt dat er door de supermarkten voorzichtige stappen worden gezet voor het verbeteren van dierenwelzijn. Bovendien zijn vervolgstappen aangekondigd. In de schappen zijn dierlijke producten zonder dierenwelzijnskeurmerk echter nog volop te vinden en supermarkten sturen nog niet op minder vlees, zuivel en eieren.

Diervriendelijkere...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Fliegl, 50 jaar jong, vernieuwt volop

Bedrijfsnieuws Het Zuid-Duitse of Beierse Fliegl vierde eind mei dat ze 50 jaar bestaan. Deze mijlpaal werd gevierd met klanten, invoerders, vakpers en met de introductie van tientallen nieuwigheden, naast de ingebruikname van een nieuw onderdelencentrum.
Meer artikelen bekijken