Colruyt Group blikt tevreden terug op 1 jaar Eco-score in België

colruyt eco-score

De score is vandaag zowel op online dragers als in de voedingswinkels van Colruyt Group te zien, en steeds meer eigenmerkproducten krijgen de score ook op hun verpakking. Daarnaast spraken verschillende spelers in de sector hun engagement uit om de Eco-score ook te implementeren, en kon Colruyt Group verder aan de slag gaan met bijkomende data om de score nog nauwkeuriger te bepalen. Volgende stappen zijn dat consumentenbewustzijn verder te verhogen via campagnes en acties, verder te werken aan en met het netwerk én zelf ook inspanningen te leveren om de scores te verbeteren. Om zo op termijn de Eco-score tot hét Europese systeem te maken.

De wil om milieuvriendelijk te consumeren

Een recente studie van de Europese Investeringsbank toont aan dat 82% van de Belgen vindt dat klimaatverandering en de gevolgen ervan de grootste uitdaging voor de maatschappij vormt in de 21ste eeuw. 71% van de Belgen zou de invloed van klimaatverandering zelfs in het dagelijks leven merken.

Eerder onderzoek van iVOX in opdracht van Colruyt Group wees uit dat 60% van de Belgen er wel degelijk voor openstaat om milieuvriendelijker te gaan consumeren. Alleen blijkt dit geen eenvoudige opdracht, en zijn heel wat consumenten de weg kwijt in het kluwen aan beschikbare data en informatie.

Colruyt Group - SN

Meest recent

Meest recent