Broodzakken-campagne om jonge boeren te steunen
Bakkers over heel Vlaanderen zullen vanaf zaterdag 11 februari hun broden verkopen in broodzakken met daarop de slogan ‘Zonder jonge boeren gaat het niet.’ Met die campagne wil Groene Kring, de grootste vereniging van jonge boeren en tuinbouwers, duidelijk maken dat jonge boeren broodnodig zijn om ook in de toekomst nog voldoende ingrediënten te produceren om brood te maken.

De toekomst van de landbouwsector oogt somber voor veel jonge boeren. Door aanslepende dossiers zoals de Programmatische Aanpak Stikstof (PAS), het Gemeenschappelijk Landbouwbeleid (GLB) en het Mestactieplan (MAP7) krijgen ze weinig toekomstperspectief.
Dat weegt financieel zowel als emotioneel zwaar. De jonge boeren staan klaar om te verduurzamen en hun bedrijf toekomstgericht te ontwikkelen, maar hebben het gevoel dat de beleidsmakers geen rekening houden met hun behoeften en noden. Door het...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement