Jumbo pakt toch uit met zeer lage prijzen

Jumbo wil de markt veroveren met prijzen vergelijkbaar met discountketens, maar toch een full-service concept.
Jumbo wil de markt veroveren met prijzen vergelijkbaar met discountketens, maar toch een full-service concept. - Foto: Belga

Test-Aankoop ging shoppen bij Jumbo in Pelt, in Limburg, waar de Nederlandse keten op 6 november de eerste vestiging van ons land opende. Ze rekenden aan de kassa een representatieve winkelkar met 50 producten af, van huismerken tot internationale merken en groenten en fruit. Het mandje was goed voor een kasticket van 124 euro. Daarna trok Test-Aankoop de grens over, naar Jumbo Budel, om er exact dezelfde kar te winkelen. Daar moesten ze 145 euro betalen. Een prijsverschil van bijna 17%.

Het prijsverschil is des te opmerkelijker omdat...

Dit artikel is voor abonnees

Registreer u gratis om meer artikels per maand te genieten

Ik wil meer artikel lezen
Ik profiteer ervan
Ik ben abonnee en
heb een account
ik meld mij aan
Ik ben abonnee en
ik wil Landbouwleven online lezen
Ik schrijf mij in

Meest recent

Meest recent