300.000 euro voor extra promotie van Vlaamse land- en tuinbouwproducten in het buitenland

De incubator kan bedrijven ondersteunen om bijvoorbeeld typische groenten van bij ons zoals knolselder, witloof en spruitjes in bepaalde landen op de markt te krijgen.
De incubator kan bedrijven ondersteunen om bijvoorbeeld typische groenten van bij ons zoals knolselder, witloof en spruitjes in bepaalde landen op de markt te krijgen. - Foto: LBL

De agrovoedingsindustrie en de sierteelt zijn belangrijke exportproducten voor Vlaanderen. Ze vertegenwoordigden vorig jaar in onze handelsbalans een positief saldo van bijna 6 miljard euro. Dat is meer dan één derde van ons totale handelsoverschot dat 15 miljard euro bedraagt.

Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) promoot alle Vlaamse land- en tuinbouwproducten in het buitenland. Het centrum heeft ervaring om de export te versterken op de bestaande afzetmarkten en nieuwe...

Dit artikel is voor abonnees

Registreer u gratis om meer artikels per maand te genieten

Ik wil meer artikel lezen
Ik profiteer ervan
Ik ben abonnee en
heb een account
ik meld mij aan
Ik ben abonnee en
ik wil Landbouwleven online lezen
Ik schrijf mij in

Meest recent

Meest recent