Startpagina Bedrijfsnieuws

HelloFresh boekt recordresultaten in coronatijd

De Duitse bezorger van maaltijdboxen HelloFresh heeft in het tweede kwartaal van het jaar recordresultaten in de boeken gezet. De onderneming profiteerde volop van de coronacrisis doordat veel mensen ervoor kozen om maaltijdboxen te laten bezorgen in plaats van zelf naar de winkel te gaan. Ook kon HelloFresh beter zijn klanten vasthouden. HelloFresh werkt nauw samen met hun leveranciers in de buurt.

Leestijd : 1 min

De onderneming, die recentelijk nog haar verwachtingen verhoogde voor heel 2020, sloot de meetperiode af met een omzet van 972,1 miljoen euro. In vergelijking met een jaar eerder was daarmee sprake van een groei van 123 procent. In totaal werden 18,1 miljoen orders bij HelloFresh geplaatst, wat een stijging met 103 procent betekende.

Het klantenbestand dikte in de periode met 74 procent aan tot 4,2 miljoen actieve klanten. Verder kwam het aangepaste bedrijfsresultaat uit op een recordstand van 153,6 miljoen euro en wist HelloFresh de winstmarges aanzienlijk te verbeteren.

HelloFresh geeft op haar site nauw samen te werken met hun leveranciers. Zo geven ze op hun site aan met leveranciers uit Nederland en Frankrijk te werken. “Waar mogelijk, kiezen we voor leveranciers van dichtbij en werken we direct met hen samen. Zo weten we precies waar de producten vandaan komen en hoe ze zijn geproduceerd.”

Belga/Marlies Vleugels

Lees ook in Bedrijfsnieuws

Apix Biosciences scoort wereldprimeur met nieuw voedsel voor bijen

Bedrijfsnieuws Het Vlaamse agrotechbedrijf Apix Biosciences heeft voedsel voor bijen ontwikkeld dat het natuurlijke stuifmeel in hun dieet kan vervangen. Die wereldprimeur kan de bijenteelt duurzamer maken en de biodiversiteit en wereldwijde voedselzekerheid waarborgen. Achter Apix zit onder meer Thierry Bogaert, de oprichter van het voormalige agrotechbedrijf Devgen.
Meer artikelen bekijken