Moet Milcobel op meer of beter mikken?
Het afgelopen jaar is het aantal stoppers bij Milcobel verdubbeld, en de melkprijs was historisch laag. Toch heerst er zelfvertrouwen bij ‘s lands grootste melkerij. De coöperatie wist sterk te profiteren van de heropleving in de markt. Maar de volgende strategie-oefening is al begonnen. Is verder inzetten op groei noodzakelijk?



Uiteraard heeft een melkmastodont als Milcobel (36 grootste bedrijf van België) tal van uitdagingen. “Maar één van de grootste uitdagingen van de toekomst wordt het samenhouden van de leden”, klonk voorzitter Dirk Ryckaert nuchter. Het discussiepunt is wellicht dat van alle sectoren: moeten bedrijven groter (willen) worden? Concreet voor Milcobel: hoe nodig zijn meer toeleveraars en grotere bedrijven?
Van alles te veel...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement