‘t Munckenei steekt horecazaken een hart onder de riem

Koks van verschillende horecazaken gingen met eieren aan de slag.
Koks van verschillende horecazaken gingen met eieren aan de slag. - Foto: ‘t Munckenei

De zaakvoerder vroeg aan een aantal horecazaken om een ei-recept te bereiden. Hij zorgde voor een fotograaf en de campagne ‘You are EGGceptional’ staat op de website van ‘t Munckenei en krijgt ook via sociale media ruchtbaarheid.

Eieren zit bijna in elke bereiding

“Eieren zijn in zowat elke bereiding een ingrediënt”, geeft Stefaan Verhelle toelichting bij het initiatief. “We delen sowieso maandelijks enkele recepten via onze website. Dat krijgt nu een extra dimensie. Ik denk ook dat dit nodig is: de horeca heeft nog altijd weinig perspectief en de solidariteit uit de eerste maanden ebt weg. Op deze manier herinner ik de horecamensen én alle anderen er graag aan welke uitzonderlijke volhouders ze stuk voor stuk zijn.”

Onder andere Cuisine Kwizien, Fréline, ‘t Blauwhuis, Peetje Klakke en Beet klutsten, kookten of pocheerden al eieren in uiteenlopende bereidingen. “Andere horecazaken mogen me zeker contacteren. Ik weet als pluimveehouder en landbouwer hoe een crisis kan inhakken op het enthousiasme en de goesting om nog maar eens alles samen te rapen en verder te doen.” Meer info op www.munckenei.be.

Lieven Vancoillie

Meest recent

Meest recent