BelOrta lanceert EARTH om producten in omschakeling naar bio meer slagkracht geven

“Voor veel klanten is het heel moeilijk om én bio én product in omschakeling samen aan te bieden omdat de communicatie met de consument hieromtrent niet eenvoudig is”, zegt Jo Lambrecht, manager marketing & sales bij BelOrta.
“Voor veel klanten is het heel moeilijk om én bio én product in omschakeling samen aan te bieden omdat de communicatie met de consument hieromtrent niet eenvoudig is”, zegt Jo Lambrecht, manager marketing & sales bij BelOrta. - Foto: BelOrta

Wanneer een teler de stap wil zetten naar bioteelt, moet hij zijn gronden gedurende een bepaalde periode ‘omschakelen’. Tijdens deze periode moet de teler vanaf dag één voldoen aan de bio-regelgeving maar mogen zijn producten nog niet als biologisch verkocht worden. De hogere productiekost voor groenten en fruit die op biologische wijze geteeld worden, gecombineerd met een vaak lagere verkoopprijs voor omschakelproduct, zorgt ervoor dat omschakelen naar bio een extra zware stap is voor de teler.

Product in omschakeling

Bovendien is het begrip “product in omschakeling” vrij onbekend bij consumenten. Ze weten niet waarvoor het staat en hoe dat te plaatsen tussen conventioneel en biologische geteelde groenten en fruit. Ook voor winkeliers die mee hun schouders willen zetten onder product in omschakeling blijft het heel moeilijk om deze producten te positioneren in het groenten- en fruitschap en hoe er over te communiceren met de consumenten.

“Voor veel klanten is het heel moeilijk om én bio én product in omschakeling samen aan te bieden omdat de communicatie met de consument hieromtrent niet eenvoudig is”, zegt Jo Lambrecht, manager marketing & sales bij BelOrta. “Toch is een goede vermarkting van en waardering voor verse groenten en fruit in omschakeling noodzakelijk om een verdere groei van bio-productie te realiseren. Dit vergt inspanningen van eenieder in de keten, van op het veld tot op het bord.”

Aan de slag gaan met omschakelproduct

BelOrta lanceert daarom EARTH, een gloednieuw concept waarmee het de hand wil reiken naar haar klanten om samen aan de slag te gaan met het omschakelproduct.

EARTH is een acroniem waarin de biogedachte volledig verweven zit en staat voor :

Environmentally friendly

Always improving

Rooted in nature

Towards a prosperous future for people and planet

Healthy enjoyment

“Met open communicatie en het creëren van een bewustwording rond product in omschakeling naar bio willen we de aandacht vestigen bij de consument voor deze groenten en fruit”, sluit Jo Lambrecht af.

LV-BelOrta

Meest recent

Meest recent