Startpagina Nieuws van maatschappijen

Deutz-Fahr vernieuwt 7 TTV tractorserie

De 7 TTV Serie van Deutz-Fahr is vernieuwd en uitgebreid met een HD-model. Het voornaamste verschil tussen de 7250 TTV en 7250 TTV HD is de toegepaste nieuwe SDF TTV Compound-transmissie.

Leestijd : 3 min

In de nieuwe modellen is de Deutz TCD 6.1 Stage V motor toegepast. Deze levert 247 pk en een maximumkoppel van 1.072 Nm.

De transmissie is de TTV Compound T7560 of de T7780 (HD-uitvoering).

De nieuwe transmissies vormen de combinatie van twee efficiënte hydrostatische eenheden en geoptimaliseerde mechanische componenten.

De nieuwe aandrijflijn garandeert robuustheid door een altijd hoge mechanische vermogensoverdracht zowel bij typische werkomstandigheden als bij lage en hoge snelheden. 60 km/u is haalbaar bij een motortoerental van minder dan 1.800 tpm, 40 km/u zelfs bij minder dan 1.200 tpm.

Grotere banden - kleinere draaicirkel

Voor de nieuwe Serie 7 TTV zijn nu achterbanden met een grotere diameter (2,05m) beschikbaar en de voertuigbelasting is verhoogd tot maximaal 6,5 ton. Het bruto voertuiggewicht steeg tot respectievelijk 15,5 ton voor standaard- en 16 ton voor de 7250 HD-versie. Ook de intelligente voorasvering en droge schijfremmen zijn beschikbaar. Met vooraan 600/65R30 banden en een nieuwe lay-out van de vooras, is de draaicirkel nu kleiner.

De nieuwe motorkap loopt nu nog sterker af en zorgt, samen met de verhoogde cabine, voor beter zicht en controle over de aangekoppelde werktuigen. De fronthef met een hefvermogen van 5.450 kg kan worden gekoppeld aan de Dual Speed front-PTO waarmee de bestuurder in de InfoCentrePro de PTO-snelheid van 1.000 naar 1.000 ECO kan wijzigen. De ECO-PTO-snelheden zijn ook aan de achterkant beschikbaar en maken Eco- snelheden mogelijk met voordelen op het gebied van verbruik en slijtage.

Onafhankelijke hydrauliek

Het hydraulische systeem van de nieuwe 7 Serie is onafhankelijk van de transmissie, terwijl de Load Sensing-pomp beschikbaar is met 3 verschillende opbrengsten, tot maximaal 210 l/min. Dankzij CleanOil, het nieuwe hydraulische systeem, is de verwijderbare oliecapaciteit 90 liter.

De elektronische controle van alle hydrauliekventielen betekent dat u ze proportioneel kunt programmeren en aansturen. Op verzoek zijn de Power Beyond-koppelingen met nieuwe platte aankoppelingen beschikbaar.

De achterhef heeft een hefvermogen van 10.000 kg (11.100 kg voor de HD-versie) en kan uitgerust zijn met hydraulische of automatische stabilisatoren. De transportstand van de heflatten maakt een makkelijk koppeling met aanhangers mogelijk.

TIM compatibel

De nieuwe Serie 7 TTV is compatibel met TIM. Dit maakt de tweerichtingscommunicatie tussen tractor en werktuigen mogelijk voor het automatische beheer van bepaalde tractorfuncties.

Frontlader

De ingenieurs ontwikkelden voor de eerste keer in dit vermogensgamma voor de nieuwe Serie 7 TTV een frontlader Light- and Ready-set. De speciaal voor deze tractor ontwikkelde Profiline FZ80.1 frontlader biedt een hefhoogte van meer dan 4,5 meter en een opbreekracht van 3.770 daN.

Nieuwe comfortniveaus

De vernieuwde MaxiVision-cabine is nu mooier en ergonomischer. Hij kan worden uitgerust met een verbeterde luchtvering, een praktische ophanging van extra monitoren, een pneumatische stoel die tot 23° kan zwenken en heeft een actief klimaatregelingssysteem.

Auto-Turn

Voor maximale werkprecisie is de nieuwe SR20 GNSS RTK-satellietontvanger beschikbaar. Een opvallende karakteristiek is ook de Auto-Turn-functie voor het automatisch omkeren van de tractor op kopakkers, zonder tussenkomst van de bestuurder.

De iMonitor3 maakt de aansturing mogelijk van alle functies van de Serie 7-tractoren, toont de virtuele Isobus terminals, verzorgt de gegevensuitwisseling met Agrirouter en geeft maximaal 4 camera's weer. De nieuwe interface is nu nog intuïtiever met nieuwe nuttige extra functies. Via XTEND kan de iMonitor het scherm draadloos naar de externe tablets zenden. Zo heeft de bestuurder beter overzicht over bijvoorbeeld het GPS-geleidingssysteem en kan hij buiten de cabine met de tablet makkelijk aanpassingen aan de werktuigen aanbrengen.

Afhankelijk van de nieuwste wetgeving kan de nieuwe Serie 7 TTV met hydraulische en/of pneumatische aanhangerremmen worden voorzien. Dankzij de Dual Mode-functie kunnen nu zowel oude als nieuwe modellen hydraulisch geremde aanhangers aangekoppeld worden.

Het pneumatische remsysteem komt met het geavanceerde Trailer Brake Management-systeem (aTBM) voor aanzienlijk betere remprestaties van aanhangers met kortere remwegen en verbeterde remstabiliteit. Ook een motorrem die de E-Visco-ventilator activeert om de vertragingscapaciteit te vergroten is beschikbaar.

Lees ook in Nieuws van maatschappijen

Meer artikelen bekijken