Startpagina Actueel

Colruyt Group blikt tevreden terug op 1 jaar Eco-score in België

Colruyt Group blikt tevreden terug op het eerste jaar waarin het Belgen kon begeleiden naar bewuster consumeren op milieuvlak. Exact een jaar geleden introduceerden ze als eerste retailer de Eco-score in België. Intussen zijn bijna de helft van alle voedingsproducten bij Bio-Planet en Colruyt voorzien van die score, waarmee kan worden nagegaan wat hun ecologische impact is.

De score is vandaag zowel op online dragers als in de voedingswinkels van Colruyt Group te zien, en steeds meer eigenmerkproducten krijgen de score ook op hun verpakking. Daarnaast spraken verschillende spelers in de sector hun engagement uit om de Eco-score ook te implementeren, en kon Colruyt Group verder aan de slag gaan met bijkomende data om de score nog nauwkeuriger te bepalen. Volgende stappen zijn dat consumentenbewustzijn verder te verhogen via campagnes en acties, verder te werken aan en met het netwerk én zelf ook inspanningen...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Meer artikelen bekijken