Boomkwekerij aantrekkelijk maken voor jongeren

Via een campagne op sociale media wil men jongeren warm maken voor het beroep van boom- en plantenkweker.
Via een campagne op sociale media wil men jongeren warm maken voor het beroep van boom- en plantenkweker. - Beeld: Boerenbond

We hebben deze campagne gestart om meer jongeren aan te trekken richting de boomkwekerijsector. Er zijn voor hen heel wat mogelijkheden om aan de slag te gaan in de bomen- en sierteeltsector als medewerker, teeltleider, productieleider, bediende…

Nieuw bloed en interesse vanuit de jonge doelgroep is niet alleen broodnodig, maar het biedt ook kansen in een sector die een steeds belangrijkere rol inneemt in de maatschappij. “Het vergroenen van steden en het laten groeien van bomen wordt in de huidige klimaatsituatie nog belangrijker. Hiervoor hebben we jonge mensen nodig die hun kennis competent willen inzetten voor onze sector”, luidt het bij Lucien Verschoren, voorzitter boomtelers van AVBS.

In een gloednieuw project werd er hiervoor een samenwerking gestart met de Artevelde-hogeschool in Gent: een team van 3 studenten ontwikkelde een studieproject om jongeren via sociale media op een uitnodigende manier kennis te laten maken met het werk op een boomkwekerij.

De campagne ‘Young, wild & tree’ loopt nog tot 4 mei via de instagramprofielen ‘Young, wild & tree’ en ‘Jong Sierteeltgeweld’.

Via sociale media wordt met teasers en korte filmpjes de boomkwekerijsector gepromoot bij de jongeren. Vier jongeren die actief zijn in diverse bedrijven in de boomkwekerijwereld komen hierbij aan bod en spelen op deze manier ambassadeur voor de sector.

“We willen meer jonge mensen warm maken om aan de slag te gaan in de groeiende en boeiende boomkwekerijsector. Het is tenslotte de mooiste job ter wereld”, zegt Verschoren nog.

Boerenbond

Meest recent

Meest recent