Startpagina Actueel

Consumenten moeten weten wat ze eten

Voormalig Vlaams landbouwminister Hilde Crevits (cd&v) lanceerde kortgeleden het begrip ‘voedselgeletterdheid.’ De bedoeling is om te proberen om een groot gedeelte van de bevolking enthousiast te maken en te sensibiliseren voor de korte keten.

Haar ministeriële opvolger en partijgenoot Jo Brouns zit op dezelfde lijn. ‘Voedselgeletterdheid’ gaat voor minister Brouns niet enkel over het hebben van de juiste kennis en vaardigheden, zodat we gezonder gaan eten. Het betreft ook de perceptie en de visie op voedsel.

Project watkomteropjebord.be

Na een heel maatschappelijk debat over voedselinformatie en –verspilling dient volgens de minister de ‘...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Meer artikelen bekijken