Startpagina Bedrijfsnieuws

Sulky, Sky en Prolog worden samen SKY Agriculture

Met de onthulling van de nieuwe naam, SKY Agriculture, die voortaan 3 historische merken bundelt, legt het Franse familiebedrijf Burel de laatste hand aan een transformatie waarvoor de eerste stappen 10 jaar geleden gezet werden.

Leestijd : 2 min

Het betreft niet slechts een naamsverandering, maar de verandering nu is het resultaat van zorgvuldige afwegingen rondom een ‘monomerk’-strategie en de positionering hiervan.

Julien Burel, de CEO van het concern, legt uit: “De tijd nemen en geen overhaaste beslissingen nemen om de dingen in de juiste volgorde te doen, dat zit in ons DNA. In 2018 hebben we de Baseline ‘Farming together’ gecreëerd, om als eerste stap de band tussen onze 3 merken – Sulky, Prolog en Sky – te concretiseren. De ontwikkeling vervolgde zijn weg met, in 2020, de interne juridische herstructurering van het concern en de reorganisatie van de commerciële afdeling, de servicedienst en de afdeling reserveonderdelen… Je zou kunnen zeggen dat we eerst het interieur van ons huis aangepakt hebben, alvorens de buitenmuren over te schilderen. En vandaag kunnen we het resultaat van ons werk aankondigen, met de geboorte van het merk ‘SKY Agriculture’.”

Op toekomst richten

“SKY Agriculture is een verkorte versie van Sulky (de ‘u’ en ‘l’ vallen weg). Het doel is om ons op de toekomst te richten, met een naam die buiten Frankrijk gemakkelijker is uit te spreken, en om de komende 20 jaar dezelfde goede resultaten te blijven leveren.” David Guy, algemeen directeur van de groep, maakt de volgende analyse: “Het feit dat alles goed gaat, betekent niet dat je niets moet veranderen. Ons concern is solide en heeft de afgelopen jaren uitstekende resultaten behaald, maar de zaken kunnen snel veranderen. Dat hebben we gezien met de coronacrisis en Oekraïne… Je moet dan ook altijd voorzichtig blijven. Door onze 3 merken onder dezelfde vlag te laten varen, willen we er ook morgen nog zijn”.

Nieuwe distributiestructuur

SKY Agriculture benadrukt dat de monomerkstrategie zich in staat stelt om zich aan te passen aan de nieuwe distributiestructuur van landbouwmateriaal in Europa. De markt concentreert zich steeds meer en er vinden te pas en te onpas herstructureringen van dealernetwerken plaats.

De geboorte van SKY Agriculture heeft verder als doel om de groei van de export van het concern te begeleiden. Op dit moment vindt 40% van de verkoop plaats buiten Frankrijk, maar SKY Agriculture is vast van plan om dit percentage op te schroeven.

Al het materieel van het merk wordt voortaan gehuld in grafietgrijs en titaanwit, kleuren die het voordeel hebben dat ze goed bij elke tractorkleur passen.

SKY Agriculture

Lees ook in Bedrijfsnieuws

Meer artikelen bekijken