Startpagina Economie

Fruit, chocolade en olijfolie duurder

Boodschappen doen blijft duur, blijkt nog maar eens uit onderzoek door consumentenorganisatie Testaankoop. Wie fruit, chocolade of olijfolie in de winkelkar legt, moet beduidend meer betalen.

Testaankoop bekijkt al 3 jaar lang wat winkelen kost in 7 supermarktketens in ons land. Voor de vijfde maand op rij wordt boodschappen doen duurder, stelt de consumentenorganisatie vast. In november stegen de prijzen in de winkel 3,23 % tegenover vorig jaar.

Zo blijken conférence-peren een kwart duurder dan vorig jaar. Reden is de vele regen dit voorjaar, waardoor de oogst tegenviel. Ook andere soorten fruit zijn daardoor best duur in vergelijking met vorig jaar. Granny Smith-appels en pitloze druiven kosten bijvoorbeeld 12 % meer dan vorig jaar....

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Economie

Milcobel verhoogt de melkprijs opnieuw met 0,75 euro/100 l

Economie De raad van bestuur van zuivelcoöperatie Milcobel besliste op 20 mei over de melkprijs voor deze maand. Milcobel zal voor de lopende leveringen van de maand mei 2025 een standaard melkprijs hanteren van 50,25 euro/100 l. Dit is een stijging met 0,75 euro/100 l ten opzichte van april 2025.
Meer artikelen bekijken

Vind uw droomjob in de land- en tuinbouw

Land -en Tuinbouwmachines Vercammen BV.

Berlaar, Antwerpen, België

Solliciteer nu

V&H Service BV

Merchtem, Vlaams-Brabant, België

Solliciteer nu

Wintmolders BV

Brustem, Limburg, België

Solliciteer nu

Vind de medewerker die echt bij u past.

Plaats een vacature
Bekijk alle vacatures