Startpagina Actueel

Nieuwe VLAM-campagne wil jongeren motiveren meer groenten te eten

97% van de millennials eet niet genoeg groenten. Hoog tijd om daar verandering in te brengen, vindt het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM). Daarom lanceert VLAM ‘Vegetables are the new sneakers’, een 100% online campagne die jongeren aanmoedigt meer groenten te eten.

Het Vlaams Instituut Gezond Leven beveelt 200 g groenten bij de warme maaltijd aan, aangevuld met een portie rauwkost of groentesoep bij de lunch. Uit cijfers van VLAM (2018) blijkt dat maar liefst 45% van de alleenwonende 18- tot 30-jarigen niet elke dag verse groenten eet. Nochtans vinden millennials groenten lekker én gezond. Het probleem ontstaat wanneer jongeren alleen gaan wonen, zelf naar de winkel gaan en na een lange werkdag ook nog eens zelf koken. In die periode ontwikkelen ze hun eigen voedingspatroon. En dat blijkt te weinig groenten te bevatten....

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Meer artikelen bekijken

Vind uw droomjob in de land- en tuinbouw

CRV

Sint-Denijs-Westrem, Oost-Vlaanderen, België

Solliciteer nu

Pluimveehandel Haerinck

Anzegem, West-Vlaanderen, België

Solliciteer nu

DLV, studie- en adviesbureau

Wetteren, Oost-Vlaanderen, België

Solliciteer nu

Vind de medewerker die echt bij u past.

Plaats een vacature
Bekijk alle vacatures