Startpagina Actueel

Nederlandse consument besteedt meer aan duurzaam geproduceerd voedsel

De Nederlandse consument geeft steeds meer geld uit aan voedsel dat voorzien is van een keurmerk. In 2018 kochten huishoudens voor 4,9 miljard euro aan dier- en milieuvriendelijk geproduceerd voedsel, een stijging van 7%. Het marktaandeel duurzaam voedsel ligt inmiddels op 11%. Dat staat in de Monitor Duurzaam Voedsel 2018.

In 2018 gaven Nederlandse huishoudens ruim 4,9 miljard euro uit aan duurzamer geproduceerd voedsel, een plus van 300 miljoen euro (7%) ten opzichte van 2017. Duurzamer geproduceerd voedsel is voor de consument herkenbaar als het een duurzaamheidskenmerk heeft. De omzet van voedsel met het keurmerk 'Beter Leven' kwam uit op ruim 1,6 miljard euro (+ 4% t.o.v. 2017), die van het keurmerk 'biologisch' op ruim 1,3 miljard euro (+ 5%). UTZ certified komt op de derde plaats met een omzet van bijna 1.1 miljard euro (+10%).

In 2018 liet de verkoop van de...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Meer artikelen bekijken