Waalse vleesveehouder gaat digitaal om zich te onderscheiden en extra toegevoegde waarde te creëren

In plaats van zijn bedrijf uit te breiden, maakt Henri Louvigny gebruik van de digitale media om meer toegevoegde waarde uit zijn bedrijf te halen.
In plaats van zijn bedrijf uit te breiden, maakt Henri Louvigny gebruik van de digitale media om meer toegevoegde waarde uit zijn bedrijf te halen. - P-Y.L

Wanneer Henri Louvigny ons ontvangt in zijn bedrijf wijst hij er onmiddellijk op dat de veehouderij een familietraditie is met nu al de zevende generatie op het bedrijf. Eind jaren negentig schakelde het bedrijf, toen nog geleid door zijn vader, naar bio is over. Een overgang die ook gepaard ging met het overschakelen van Belgisch witblauw naar Blonde d’Aquitaine. Dat ras werd nadien echter snel opnieuw omgewisseld voor Limousin runderen. Henri zelf is van jongs af aan bij de landbouw betrokken. Toch raakte dat eventjes op de achtergrond...

Dit artikel is voor abonnees

Registreer u gratis om meer artikels per maand te genieten

Ik wil meer artikel lezen
Ik profiteer ervan
Ik ben abonnee en
heb een account
ik meld mij aan
Ik ben abonnee en
ik wil Landbouwleven online lezen
Ik schrijf mij in

Meest recent

Meest recent