De coronacrisis geeft verkoop via korte keten de grote ‘boost’ die er voorbije jaren niet was

Piet en Elien verkopen in Het Elsthof in Tielt meerdere producten in hun hoevewinkel.
Piet en Elien verkopen in Het Elsthof in Tielt meerdere producten in hun hoevewinkel. - Foto: LV

Door de coronacrisis is de verkoop via de korte keten de voorbije weken bijzonder sterk toegenomen, en dat is uitstekend nieuws. Die korte keten telt alsmaar meer aanbodsvormen: automaten op de hoeve, boerenmarkten, buurderijen, groenteabonnementen, voedselteams, CSA-initiatieven, hoevewinkels…

VLAM-rapport

In een rapport van Gfk Belgium (VLAM, oktober 2018, dat het aankoopgedrag voor thuisverbruik volgt bij bijna 2....

Dit artikel is voor abonnees

Registreer u gratis om meer artikels per maand te genieten

Ik wil meer artikel lezen
Ik profiteer ervan
Ik ben abonnee en
heb een account
ik meld mij aan
Ik ben abonnee en
ik wil Landbouwleven online lezen
Ik schrijf mij in

Meest recent

Meest recent