VLAM: ‘Consumenten kiezen vaker voor bio in coronatijden’

Tijdens de coronacrisis gingen we minder vaak naar de winkel en kochten per keer grotere hoeveelheden aan.
Tijdens de coronacrisis gingen we minder vaak naar de winkel en kochten per keer grotere hoeveelheden aan. - Foto: Pixabay

De coronacrisis heeft een impact op wat we kopen en eten. Dat is niet meer dan logisch gezien we met z’n allen veel meer thuis zijn en de restaurants tot 7 juni gesloten waren. Er is meer aandacht voor gezonde voeding om de coronakilo’s van het thuiszitten onder controle te houden. Versproducten onder andere groenten, fruit, vlees en aardappelen zitten in de lift en de Belg kiest vaker voor bio. Kwalitatief en kwantitatief onderzoek van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) toont het effect nu ook zwart op wit aan. Het onderzoek is een bundeling van verschillende...

Dit artikel is voor abonnees

Registreer u gratis om meer artikels per maand te genieten

Lees elke maand gratis 3 artikelen
Ik registreer mij

Ik ben abonnee op Landbouwleven


Ik ben al geregistreerd
Log in

Ik registreer mij
Ik schrijf mij in

Meest recent

Meest recent