VLAM: ‘Consumenten kiezen vaker voor bio in coronatijden’
Uit onderzoek van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) bleek dat mensen steeds meer bioproducten kopen. Het bio-aandeel hangt wel af van het product zelf. Bovendien kopen mensen ook meer versproducten

De coronacrisis heeft een impact op wat we kopen en eten. Dat is niet meer dan logisch gezien we met z’n allen veel meer thuis zijn en de restaurants tot 7 juni gesloten waren. Er is meer aandacht voor gezonde voeding om de coronakilo’s van het thuiszitten onder controle te houden. Versproducten onder andere groenten, fruit, vlees en aardappelen zitten in de lift en de Belg kiest vaker voor bio. Kwalitatief en kwantitatief onderzoek van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) toont het effect nu ook zwart op wit aan. Het onderzoek is een bundeling van verschillende...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement