Startpagina Actueel

FAVV legde in 2019 focus op bescherming consument

Met de slogan ‘Van riek tot vork’ duidt FAVV hun werkbreedte aan. Van de primaire sector tot aan de horeca, de supermarkt, enzovoort is het de bedoeling de voedselveiligheid te garanderen, en ook de consument correct te informeren. In 2019 verbeterde de etikettering op verpakkingen. Ook de productterugroepingen verliepen vlot.

Naar jaarlijkse traditie organiseerde het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) een persvoorstelling over het activiteitenverslag. Het jaar 2019 was een jaar zonder al te veel commotie, volgens gedelegeerd bestuurder Herman Dirickx. Dit jaar werd de focus gelegd op het thema informatie voor de consument. Dirickx deelde mee dat ze op 5 punten actief waren. Er werden 106.552 controlemissies gedaan op het terrein, waarvan 86,6% die uitgevoerd werden met een checklist conform waren. Er werden 57.270 operatoren...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Meer artikelen bekijken