Duitse landbouwminister wil reclameverbod vlees

De vleessector is volgens de Duitse landbouwminister gebaat bij een verbod op het reclame maken met lage vleesprijzen.
De vleessector is volgens de Duitse landbouwminister gebaat bij een verbod op het reclame maken met lage vleesprijzen. - Foto: Belga

Klöckner vergelijkt het verbod met een sinds 2007 geldend verbod om goederen onder de kostprijs te verkopen. Door het reclameverbod wil ze naar eigen zeggen bereiken dat meer waarde wordt toegekend aan vlees. Het verbod kan volgens haar een belangrijke bijdrage leveren aan de herstructurering van de veehouderij en vleessector. In het voorstel wordt gesproken over ‘de detailhandel’, en daar vallen niet alleen supermarkten maar ook slagers onder.

Het initiatief van Klöckner volgt op voorstellen van een...

Dit artikel is voor abonnees

Registreer u gratis om meer artikels per maand te genieten

Lees elke maand gratis 3 artikelen
Ik registreer mij

Ik ben abonnee op Landbouwleven


Ik ben al geregistreerd
Log in

Ik registreer mij
Ik schrijf mij in

Meest recent

Meest recent