Startpagina Actueel

Campagne "Oog voor Lekkers" focust dit jaar ook op beweging en welzijn

De Vlaamse overheid pakt ook dit schooljaar uit met de campagne "Oog voor Lekkers". De focus ligt bij deze editie niet alleen op gezonde voeding, ook beweging en welzijn zijn vaste pijlers in de campagne. Ketnet-held Nicolas Vanhole wordt de ambassadeur van de campagne, en ook de meisjes van K3 werken mee.

De insteek van de campagne blijft om kinderen gezonde eetgewoontes bij te brengen. Traditiegetrouw start begin oktober dan ook de verdeling van de wekelijkse porties fruit, groenten en melk in de klassen. Dit jaar krijgen Vlaamse scholen, omwille van de coronacrisis, een maand langer de tijd om zich in te schrijven voor "Oog voor Lekkers".

De campagne, die gefinancierd wordt met Europese en Vlaamse middelen, focust dit jaar echter niet alleen op gezonde voeding. Ook voldoende bewegen en mentaal welzijn zijn prioriteit. Zo krijgen leerkrachten...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Herman Diricks: “Het FAVV is een betrouwbare partner voor landbouwers”

Actueel Herman Diricks, sinds 2014 afgevaardigd bestuurder van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV), blikt bij het einde van zijn mandaat terug op de grote beleidskeuzes van het afgelopen decennium. In dit interview benadrukt hij het belang van een strikte maar eerlijke controle, gaat hij in op de vaak terugkerende kritiek vanuit de landbouwsector, en verdedigt hij een ‘holistische’ benadering van de voedselketen, van boer tot consument.
Meer artikelen bekijken