Startpagina Archief

‘We doen meer dan

vierkante meters verkopen’

Elk jaar verwelkomt de Beurs van Libramont eind juli circa 200.000 bezoekers. Zo’n 800 exposanten staan dan voor hen opgesteld op een een terrein van 300.000 m². Dit jaar is door de Covid-19-pandemie alles anders. De beurs is afgeblazen, en dat betekent voor de beurs een miljoenenstrop, legt commercieel directeur Caroline Willems uit. ‘Libramont’ wil met nieuwe initiatieven dichtbij de boer én consument blijven, en in 2021 sterker terugkomen.

De Beurs van Libramont is een begrip in België. Het is voor veel boeren een jaarlijkse ontmoeting met collega’s en ‘het wereldje’ rond land- en tuinbouw. Vanwege het feestelijke karakter van de beurs - met shows en goed eten en drinken - en de vele Vlamingen wordt het wel ‘Een Vlaamse kermis in Wallonië’ genoemd. In een interview gaat commercieel directeur Caroline Willems in op de gevolgen van het niet doorgaan van de beurs, en de perspectieven...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

VLAM roept op om te kiezen voor lokale producten tijdens ‘Lekker van bij ons-week’

Korte Keten Van 15 tot 21 september organiseert VLAM voor het eerst de Lekker van bij ons-week. Tijdens deze actieweek roept het iedereen op om zijn of haar winkelmand te vullen met lokale producten. Uit een recent VLAM-onderzoek blijkt dat de Vlaming overtuigd is van producten van eigen bodem, maar dit niet altijd omzet in aankoopgedrag. Jammer, want 3 op de 4 Vlamingen vindt wel dat we met zijn allen meer Belgische voedingsproducten zouden moeten kopen.
Voir plus d'articles
Meest gelezen