Startpagina Archief

Sterk pleidooi voor meer ‘economisch bewustzijn’

Meer economisch bewustzijn: het was een van de vele, sterke pleidooien op een virtuele ILVO-studiedag over verdienmodellen. Zet klant en markt meer centraal, focus meer op de waarde van een product dan op de prijs, zet slimme samenwerkingen op én concurreer op basis van kwaliteit en duurzaamheid.

Het staat zwart op wit in het Vlaams regeerakkoord: kennis ontwikkelen over verdienmodellen in de Vlaamse land- en tuinbouw is een ambitie waarop het Instituut voor Landbouw-, Visserij- en Voedingsonderzoek (ILVO), ook gretig en volop inspeelt.

Onlangs werd daarover met een rist experten uit Vlaanderen een online studiedag gehouden.

Stoet van experten

De hamvraag is: hoe kunnen landbouwers een omslag maken naar meer bestaanszekerheid en een stabieler inkomen?

De vraag stellen, is duizenden keren gemakkelijker...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

Vleesveebedrijf van Koen en Lindsey groeide uit dierentransport van opa Etienne

Vleesvee Als je door Nevele fietst, kan je de runderen van Koen Vandeputte en Lindsey Van Der Straeten en hun 2 kinderen Silke en Siebe tegenkomen. Hun Belgisch witblauw vee is makkelijk te herkennen, maar die bruine runderen die ernaast lopen, zijn geen Blonde d’Aquitaine- maar Limousin-runderen. De Limousins in Nevele zijn niet uniek in Vlaanderen, maar heel vaak zie je ze niet.
Voir plus d'articles
Meest gelezen