Startpagina Archief

Belg koopt kwart minder witloof

De gemiddelde Belg koopt nog nipt 3 kg witloof per jaar. Twintig jaar geleden was dat nog ruim 4 kg. Vooral mensen jonger dan 40 jaar laten de groente links liggen. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK Belgium. BelOrta start een campagne om de dalende trend te keren.

De daling van de witloofconsumptie zet zich elk jaar voort en een kentering lijkt niet meteen in zicht, zegt BelOrta, goed voor ruim de helft van het verkochte witloof in België, in een persbericht. Vooral jongere generaties, onder de 40 jaar, halen hun neus op voor witloof. Gepensioneerden zijn de grootste fans.

Om jongeren de smaak van witloof bij te brengen, trok BelOrta op pad met chef-kok Bart Tastenhoye, die in Leuven restaurant Taste uitbaat. Hij ging samen met zijn moeder bij enkele Leuvense studenten op kot een ‘studentproof...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

Vleesveebedrijf van Koen en Lindsey groeide uit dierentransport van opa Etienne

Vleesvee Als je door Nevele fietst, kan je de runderen van Koen Vandeputte en Lindsey Van Der Straeten en hun 2 kinderen Silke en Siebe tegenkomen. Hun Belgisch witblauw vee is makkelijk te herkennen, maar die bruine runderen die ernaast lopen, zijn geen Blonde d’Aquitaine- maar Limousin-runderen. De Limousins in Nevele zijn niet uniek in Vlaanderen, maar heel vaak zie je ze niet.
Voir plus d'articles
Meest gelezen