“Op termijn willen we iets nieuws bieden
aan de Belgische boer”
Zeg niet zomaar ‘gember’ tegen ‘primeurgember’, klinkt het steevast in het hoofdkantoor van Colruyt Group. In november vorig jaar werd het innovatieve knolgewas in de rekken van CRU gelanceerd. Primeurgember bevat geen vezels, maar wel veel sap. De smaak is hierdoor veel meer uitgesproken dan die van de geïmporteerde variant. Bovendien is de ecologische voetafdruk lager. “Mensen kwamen er al voor terug, dat is de beste reclame. We zorgen voor een vervolgproject en willen er op lange termijn ook de Belgische landbouwer bij betrekken.”
Als er één knolgewas is dat niet onopgemerkt je keuken binnenkwam, dan is dat wel gember, al was het maar door de vele kookprogramma’s die erop inzetten. Bij meer en meer mensen komt er wel eens een Aziatisch gerecht op tafel, en dan kan een stukje van dit knolgewas niet ontbreken.
...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Abonneer nu
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of
Activeer uw abonnement