Startpagina Archief

Nog een label rijker

Sinds vorige week zijn we met ‘Bleu Vallon’ een label rijker. Daar is op zich niets mis mee, maar ziet de consument door het bos aan labels nog de bomen?

De vraag is ook of de consument wil zien wat er achter het label zit en niet enkel naar het prijskaartje kijkt. Daar verschilt ‘Bleu Vallon’ van sommige andere labels. Het richt zich immers niet rechtstreeks tot de consument, maar tot de restauranthouder. Hier blijkt een probleem op te treden: Belgische menukaarten tonen te weinig Belgisch witblauw rundvlees. Hoe komt dit? Zijn we niet chauvinistisch genoeg, is het te duur, te ordinair, te onbekend,...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

Vleesveebedrijf van Koen en Lindsey groeide uit dierentransport van opa Etienne

Vleesvee Als je door Nevele fietst, kan je de runderen van Koen Vandeputte en Lindsey Van Der Straeten en hun 2 kinderen Silke en Siebe tegenkomen. Hun Belgisch witblauw vee is makkelijk te herkennen, maar die bruine runderen die ernaast lopen, zijn geen Blonde d’Aquitaine- maar Limousin-runderen. De Limousins in Nevele zijn niet uniek in Vlaanderen, maar heel vaak zie je ze niet.
Voir plus d'articles
Meest gelezen