Onderzoek van ILVO en KU Leuven bewijst: boeren leren van boeren
Dat leren van elkaar, al dan niet via boerderijdemo’s, essentieel is voor kennisopbouw bij landbouwers, dat vermoeden was er al. Dankzij het onderzoek van ILVO en KU Leuven - door onderwijsspecialiste Hanne Cooreman - is nu ook uitgespit en bevestigd waarom dat zo is: demo’s voor en met landbouwers zorgen voor interactieve kenniscreatie.
Met andere woorden: een dialoog is beter dan een monoloog, en vragen en opdrachten voor de deelnemers werken stimulerend. Of beter nog, laat hen iets doen, zodat ze zowel hoofd als handen betrekken bij het onderwerp van de demo.
Betrokkenheid en vertrouwen stimuleren
Op die manier zijn demo’s triggers voor het verbinden met en positionering ten opzichte van anderen, het toevoegen van nieuwe kennis bovenop bestaande...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement